na orkiestrę:
 
Concha op.10 (1997)
 
Passacaglia op.11 (1997)
 
Symfonia Elipsa op.23 (2001-6)
 
Efemeryda op.52 (2009)
 
II Symfonia Nie pytaj dokąd op.74 (2016),

na orkiestrę smyczkową:
 
Tutti e soli op.14 (1998)
 
Wstrząsy i drżenia op.25 (2002) w wersji na orkiestrę smyczkową,
 
Czas jak sen (2012) wersja części I na orkiestrę smyczkową (2017) op.58c

na instrument lub głos i orkiestrę:
 
I Koncert fortepianowy op.74 (2016),
 
II Koncert fortepianowy op.24 (2002)
 
Concerto da camera per chitarra e orchestra d’archi (pobierz fragment) op.41 (2006)
 
Radość jak muzyka na fortepian i orkiestrę kameralną op.46 (2007, 2011)
 
Czas jak sen (sł. L.Staff) op.58 (2012) na mezzosopran, perkusję i orkiestrę smyczkową
 
Dico ego opera mea Regi op.69 na sopran i orkiestrę smyczkową
 
Temblores del corazón op.76 (2016) - na fortepian na 4 ręce i orkiestrę smyczkową,
 
Przymykam oczy op.68 (2014) – sł. L. Staff – wersja na baryton i orkiestrę smyczkową (2017)
 
Wariacje na t. Mozarta z Sonaty A-dur KV 331 op.1 nr 2 (1993)
 
7 sonat op.5,19,33,49,51, 65, 82 (1995, 1999, 2004, 2008, 2009-10, 2013-14-17,2017-18)
 
Panta Rhei (pobierz fragment) op.15 (1998)
 
Signals op.16 (1999)
 
Wstrząsy i drżenia op.25a (2002) - wersja na fortepian
 
Lamento e Trionfo op.28a (2003) - wersja na fortepian
 
W tajemniczym ogrodzie op.31 (2004) - dla dzieci
 
Aż do końca…op.37 (2005)
 
Przestrzeń barw op.42 (2006-7) - wersja na fortepian
 
Czas jak sen op.58b (2012) - wersja części I na fortepian
 
Preludium i Toccata op.73 (2016),
 
Sonatina op.79 (2017)
 
na 4 ręce - Muzyka radosna (pobierz fragment) op.3 nr 1(1994) dla dzieci
 
Temblores del corazón wersja na 4 ręce op.76a (2016)
 
na 6 rąk - Hexa-Hir op.3 nr 2 (1995)
 
Oddechy op.2 (1993-4) na obój lub klarnet i fortepian
 
Koloreska op.4 na gitarę (1995),
 
Kwartet smyczkowy op.6 (1996),
 
Dłonie pełne szeptu na sopran i perkusję do sł. S. Owczarskiej op.7 (1996),
 
2 sonaty skrzypcowe op.12,17 (1997, 1999 /rew. 2006/),
 
Capriccio op.18 (1999) na kontrabas i fortepian,
 
Elizium op.21 (2000) na wiolonczelę i fortepian,
 
3 x 3 op.22 (2000) na 3 rogi,
 
Wstrząsy i drżenia op.25 (2002) w wersji na kwintet smyczkowy,
 
Tempus fugit op.26 (2003) na 2 perkusje, flet, obój, klarnet, róg i fortepian,
 
Lamento e Trionfo op.28 (2003) na trio fortepianowe,
 
Jeden człowiek, wiele cieni op.36 (2005) na altówkę i fortepian,
 
Myśli moja płyń z aniołem op.45 (2007) na gitarę i kwartet smyczkowy,
 
Echa (pobierz fragment) op.54 (2010) na klarnet i harfę lub na skrzypce i fortepian,
 
Capriccio polacco op.61(a) (2013) na klarnet, kontrabas i fortepian (lub akordeon),
 
Intermezzo op.64 (2013) na altówkę i fortepian, wersja na skrzypce i fortepian (2017)
 
Waves op.67 (2014) na skrzypce (klarnet), akordeon i fortepian
 
Ogniwo op.70 (2015) na 2 fortepiany i 2 perkusje (na 70-lecie ZKP),
 
Sceny leśne op.75 (2016) na róg (lub klarnet) i fortepian,
 
II Kwartet smyczkowy – Scherzo misterioso op.78 (2017),
 
Preludium, fantazja i toccata op.80 (2017) na fortepian i perkusję (talerze, trójkąt, dzwonki, tom-tomy i bongosy),
 
Gałązka bzu op.83 (2017) – miniatura na flet i fortepian z okazji Jubileuszu Prof. G. Pstrokońskiej –Nawratil
 
Canzona op.84 (2018) na 5 fagotów (lub 4 fg i cfg),
 
Sonata na altówkę (lub wiolonczelę) i fortepian op.85 (2018),
 
Sonata na saksofon (lub klarnet) i fortepian op.87 …słuchając morza i lasu… (2018),
 
3 Pieśni bez słów na altówkę i fortepian op.88 (2018)
 
In Te Domine speravi op.9 (1996) na chór 8-gł.
 
Agnus Dei op.8(1996) na chór żeński
 
Fatamorgana op.20 (2000) – sł. K. I. Gałczyński
 
Zwiastowanie op.27 (2003) – sł. L. Staff
 
Sanctus op.34 (2004)
 
Tota pulchra es Maria op.35 (2004)
 
Msza - Kyrie, Sanctus, Agnus Dei /w j.polskim / op.32 (2004)
 
Dolorosa op.38 (2005)
 
Gaudeamus omnes in Domino na chór żeński op.77 (2016)
 
Lacrimosa (pobierz fragment) na sopran i fortepian op.1 nr 1(1990)
 
Agnus Dei na sopran i fortepian op.8a (1996,2004)
 
Zwiastowanie na sopran i fortepian op.27a (2003) – sł. L. Staff
 
Noc letnia na sopran i fortepian op.29 nr 1(2003) - sł. M. Jastrun
 
Italiam! Italiam! (pobierz fragment) na sopran i fortepian op.29 nr 2 (2003) - sł. C. K. Norwid
 
Dłonie pełne szeptu na sopran i fortepian op.7a (1996/2003) - sł. S. Owczarska - cz.III i IV
 
Uwielbiam, Panie, Twe przebite ręce op.30 (2004) - sł. L. Staff - pieśń pasyjna na sopran i fortepian lub organy (także wersja z chórem), wersja na sopran, skrzypce i fortepian – op.30b (2017)
 
Sanctus na sopran i fortepian op.34a (2004)
 
Tota pulchra es Maria na sopran i fortepian op.35a (2004)
 
Dolorosa op.38a (2005) na sopran(mezzosopran) i fortepian (lub organy)
 
2 pieśni do sł. S. Owczarskiej: na polanie soczystej , w zamroczeniu dnia na sopran i fortepian op.39 (2006)
 
Felices sensus op.40 (2006) – miniatura na sopran (mezzosopran) i chór (lub fortepian)
 
Recordare, Virgo Mater Dei op.44 (2007) na sopran i fortepian (lub organy)
 
Regina mundi (pobierz fragment) op.48 (2008) na sopran i fortepian (lub organy)
 
Tota formosa et suavis es op.50 (2009) na sopran (mezzosopran) i fortepian (lub organy)
 
Audi filia (pobierz fragment) op.53 (2010) na sopran (mezzosopran) i fortepian (lub organy)
 
Więc można kochać op.59 (2012) – sł. L. Staff - na sopran i fortepian
 
Wróżba op.62 (2013) – sł. L. Staff - na sopran (lub mezzosopran) i fortepian,
 
Fatamorgana op.20a (2000,2013) – sł. K. I. Gałczyński - na sopran i fortepian,
 
Lied vom Meer op.63 (2013) – sł. R. M. Rilke - na sopran i fortepian,
 
Omnipotens sempiterne Deus op.66 (2014) - na sopran i fortepian
 
Z okowów najmroczniejszej nocy op.55 (2011) na mezzosopran (tenor) i fortepian,
 
2 pieśni do sł. L.Staffa: Prośba o skrzydła, Kłamstwo op.56 (2011) na mezzosopran (tenor) i fortepian,
 
Moc marzeń do sł. L.Staffa op.57 (2011) na mezzosopran (tenor) i fortepian,
 
Czas jak sen (sł. L.Staff) op.58a (2012) w 3 częściach - wersja na mezzosopran i fortepian,
 
3 Sonety Leopolda Staffa op.43 (2007) na baryton i fortepian,
 
Gaude Maria Virgo op.60 (2013) na sopran, mezzosopran, tenor i organy (lub fortepian)
 
Przymykam oczy op.68 (2014) – sł. L. Staff – na tenor i fortepian
 
Dico ego opera mea Regi op.69 (2015) w 3 częściach – wersja na sopran i fortepian
 
Felix namque es, sacra Virgo Maria op.71 (2015) na sopran i fortepian
 
Jak groźnie, jak surowo przemawiasz do mnie, Panie op.72 (2015) – sł. L. Staff – na tenor (sopran) i fortepian
 
Gaudeamus omnes in Domino – wersja na sopran i fortepian op.77a (2016)
 
Trzy pieśni do słów Leopolda Staffa – Pójdziemy razem…, Upojenie, Sen o morzu – na tenor i fortepian op.86 (2018)
 
kolędy: 11 – na chór i orkiestrę; 5 - na sopran i orkiestrę
 
7 – na chór 2-gł., 2 flety, 2 akordeony, fortepian, 2 skrzypiec i wiolonczelę; 5 – na 4 ręce
 
3 – na sopran, skrzypce, flet i fortepian , 4 – na chór 4-gł. (1997 – 2005)
 
pieśni M.Karłowicz Na śniegu, S.Moniuszko Złota rybka na sopran i ork. kameralną (2002)
 
Ave Maria Bacha - Gounoda, Donizettiego, Saint-Saensa, Schuberta na sopran i ork. smyczkową (2004)
 
A.L.Webber Memory, G.Gershwin Somebody loves me – na głos i orkiestrę (2004)
 
pieśni F.Chopina na głos i ork. smyczkową oraz na chór (2010),
 
kadencje do koncertów W.A.Mozarta: KV467 (1994) i KV 207 (1996)
 
sygnały festiwalu „FORTE-PIANO” i festiwalu im. Adama z Wągrowca ( na fortepian )
 
przykłady do nauki kontrapunktu – wybrane gatunki, kanony i fugi (1994-6, 2003-5)
 
zebranie i opracowanie wyboru modalnych pieśni kościelnych (2004-5)
Kompozycje